თანამშრომლების უწყვეტი სწავლა ბიზნესის წარმატებისთვის აუცილებელია. ეს ქეისი მიმოიხილავს, როგორ შეუძლიათ კომპანიებს სწავლის კულტურის შექმნითა და უწყვეტი პროფესიული განვითარების ხელშეწყობით გაზარდონ თანამშრომლების მოტივაცია და პროდუქტიულობა. სწორი მიდგომის შემთხვევაში, უწყვეტი სწავლა ორგანიზაციის კონკურენტული უპირატესობის საფუძველი ხდება.
შესავალი
თანამედროვე სამყაროში სამუშაოს ცვლილებები და კარიერული ტრანსიციები სულ უფრო ხშირი და კომპლექსური ხდება. „ერთი ცხოვრება, ერთი კარიერა“ კონცეფცია ჩაანაცვლა „პორტფოლიო კარიერამ“, რომელიც მრავალი როლის კომბინაციას მოიცავს. განათლებაც იცვლება – ცხოვრების დასაწყისში მიღებული ცოდნის ნაცვლად, ახლა მუდმივი განვითარება მთელი პროფესიული ცხოვრების განმავლობაში უფრო და უფრო მნიშვნელოვანია.
თანამედროვე სამყაროში, სადაც ორგანიზაციები სწრაფად ადაპტირდებიან გეოპოლიტიკური, კლიმატური და ტექნოლოგიური ძვრების გამო, ახალი უნარების შეძენა და განვითარება განსაკუთრებით აქტუალურია. მსოფლიო ეკონომიკური ფორუმის პროგნოზით, 2027 წლისთვის ძირითადი უნარების 44% შეიცვლება, რაც მასშტაბურ სკილის გაზრდასა და გადამზადებას მოითხოვს. PwC-ის კვლევის მიხედვით, CEO-ების 79%-ის უნარების დეფიციტი კომპანიის ზრდას შეუშლის ხელს.
მუშაობის ახალი უნარების შეძენის სირთულეები
მიუხედავად უწყვეტი სწავლების წნეხისა, თანამშრომლებს ხშირად დროისა და ენერგიის დეფიციტი აქვთ, რაც სწავლებას ქმნის უწყვეტი, თუმცა რთული პროცესის მსგავსად. თანამედროვე ტექნოლოგიები, მონაცემთა ანალიზი, სტრატეგიული ფიქრი და ლიდერობა – ეს მხოლოდ ნაწილია იმ უნარების სიიდან, რომელიც თანამშრომლებმა უნდა შეისწავლონ. ბევრი თანამშრომლისთვის გაურკვეველია რომელ უნარებს უნდა მიანიჭოს პრიორიტეტი. ახალ სფეროებში შესვლა მოითხოვს გამბედაობასა და ნდობას, რათა თავიდან დამწყები ვიყოთ.
სწავლების მოძრაობის უნარების განვითარება
სწავლების მოძრაობის უნარი არის პროცესზე ორიენტირებული მიდგომა და არა მხოლოდ კონტენტზე კონცენტრირებული სწავლების მეთოდი. როცა არ ვიცით, წინასწარი მაგალითები არ გვაქვს და ვერ ვენდობით არსებული ოპერაციული სტანდარტებს, იმის უნარი, რომ გავაკონტროლოთ როგორ ვსწავლობთ, კრიტიკულია იმისთვის, რომ ახალი სიტუაციებში ვიპოვოთ პასუხები.
ჩვენი კვლევის მიხედვით, რომელშიც 24 კარიერული ტრანსიციის მქონე პირის ინტერვიუები და 340 პროფესიონალის გამოკითხვის ანალიზი შევიდა, გამოვავლინეთ სწავლებაში მოძრაობის უნარის ოთხი ძირითადი კომპონენტი: სწავლის მიზნებთან დაკავშირება, სწავლების მდიდარი სამუშაო გარემოს შექმნა, მეტა–სწავლის კითხვების დასმა და სწავლებაზე ორიენტირებული გუნდის გაძლიერება.
მიზნის დაკავშირება სწავლასთან
მოტივაციის გარეშე სწავლა ვერ ხერხდება. ჩვენი ანალიზის მიხედვით, სწავლისთვის მიზნის ქონა დადებითად მოქმედებს უნარებისა და შესაძლებლობების განვითარებაზე. ის, რომ რასაც ვსწავლობთ რეალურად ქმნის განსხვავებას, გვაძლევს მოტივაციას და სწავლება პრიორიტეტული ხდება. მენეჯერებს შეუძლიათ ახალი უნარები თანამშრომლის მიზნებს დაუკავშირონ.
მაგალითად, გადასახადების სპეციალისტმა, რომელიც ხელმძღვანელობის როლს დაეუფლა, აღნიშნა: „ეს არის მნიშვნელობა და განსხვავების შექმნა. მოტივაცია, რომ წვლილი შევიტანო, მაძლევს სტიმულს ვისწავლო.“
სწავლების მდიდარი სამუშაო გარემოს შექმნა
სწავლების მდიდარი სამუშაო გარემო არის ყველაზე მნიშვნელოვანი სამუშაო ფაქტორი, რომელიც ხელს უწყობს უნარების შეძენაში მოქნილობას და მეორე უმნიშვნელოვანესი ფაქტორია უნარების განვითარებისთვის, მიზნის შემდეგ. სწავლების მდიდარი სამუშაოსთვის საჭიროა ამოცანების შესრულება კომფორტის ზონის გარეთ და ახალი უნარების გამოყენება სხვადასხვა დომენში.
მაგალითად, ბიზნესის სტრატეგიებიდან და პროექტებიდან გამომდინარე მენეჯერებს შეუძლიათ თანამშრომლების განვითარება ექსპერიმენტების, პროექტების, ან სამუშო ამოცანების მეშვეობით, რაც მათ შესაძლებლობას მისცემს შეისწავლონ ახალი უნარები და განავითარონ საჭირო შესაძლებლობები.
მეტა–სწავლის კითხვების დასმა
მეტა–სწავლა არის უნარი დავფიქრდეთ, თუ რა გვინდა ვისწავლოთ, როგორ ვისწავლოთ, რა არის ჩვენი სწავლის ძლიერი და სუსტი მხარეები და როგორ გავაუმჯობესოთ ჩვენი სწავლის პროცესი. მენეჯერებს შეუძლიათ დაეხმარონ თავიანთ გუნდს მეტა–სწავლის კითხვების დასმითა და მათთვის სწავლის პროცესის გააზრებით.
მაგალითად, ლინმა, მმართველმა დირექტორმა, რომელიც ცდილობდა თავისი გავლენის გაძლიერებას, თავის გუნდს შესთავაზა პრობლემების საკუთარი თავისათვის გადაწყობა, რათა ისინი უფრო მეტად მოქნილები გამხდარიყვნენ. მეტა–სწავლის კითხვების გამოყენებით, მან შეძლო უკეთესად გაეკონტროლებინა თავისი სწავლების პროცესი და თავისი გუნდის განვითარება.
სწავლაზე ორიენტირებული გუნდის გაძლიერება
როდესაც გუნდი თანამშრომლობს და ერთმანეთისგან სწრაფად იღებს გამოხმაურებას, სწავლება ხდება სახალისო და ეფექტური პროცესი. მენეჯერებს შეუძლიათ შექმნან სწავლებაზე ორიენტირებული გუნდები, რომლებშიც თანამშრომლებს მუდმივად ეძლევათ საშუალება ისწავლონ ერთმანეთისგან და გამოავლინონ თავიანთი სწავლების შედეგები. გუნდის შიგნით განვითარება და უკუკავშირის სისტემატური დანერგვა ხელს უწყობს თანამშრომელთა განვითარებასა და მათ შორის ეფექტურ კომუნიკაციას.
დასკვნა
გუნდის წევრებისთვის უწყვეტი სწავლების უნარის განვითარება მოითხოვს ოთხი ძირითადი კომპონენტის გამოყენებას: სწავლების მიზანთან დაკავშირება, სწავლების მდიდარი სამუშაო გარემოს შექმნა, მეტა–სწავლის კითხვების დასმა და სწავლებაზე ორიენტირებული გუნდის გაძლიერება. ამ მიდგომების საშუალებით მენეჯერებს შეუძლიათ შექმნან გარემო, რომელშიც სწავლა არა ერთჯერადი, არამედ უწყვეტი პროცესია, რაც საშუალებას აძლევს ორგანიზაციას მოერგოს და მართოს ცვლილებები.
სწავლების მოქნილობის ნამდვილი ძალა მდგომარეობს მის კომპონენტურ ეფექტში: როდესაც თანამშრომლები მუდმივად ადაპტირდებიან და სწავლობენ, ისინი იზრდებიან არა მხოლოდ ცოდნით, არამედ უნარით გაუმკლავდნენ მუქარას, კომპლექსურობასა და ცვლილებებს გარემოში. ეს მოქნილობა ხდება ორგანიზაციის კონკურენტული უპირატესობა, ხელს უწყობს სწავლების კულტურას და ქმნის ინოვაციებისა და წარმატების წინაპირობას.
წყარო: sloanreview.mit.edu