თანამედროვე კომპანიებისთვის თანამშრომლების მუდმივი განვითარება და სწავლის პროცესის მართვა აუცილებელია. ამ ქეისში აღწერილია, როგორ შეუძლია თანამშრომლებს სამუშაო პროცესში სწავლის გაგრძელება, ახალი უნარების შეძენა და უფრო ეფექტური მუშაობის სტრატეგიების გამოყენება. სწავლისადმი მოტივირებული თანამშრომლები უფრო მეტ ინოვაციას და პროდუქტიულობას განავითარებენ.
როგორ გავაგრძელოთ სწავლა მუშაობის პროცესში
მუდმივი სწავლა თანამედროვე სამყაროში, როგორც კარიერული ზრდისთვის, ასევე პროფესიული რელევანტობის შენარჩუნებისთვის, კრიტიკულად მნიშვნელოვანია. თუმცა, ხშირად სამუშაოს ტვირთი და დღის ბოლოს დაგროვილი დაღლილობა ხელს გვიშლის ახალი უნარების შეძენაში ან ჩვენი ცოდნის გაფართოებაში.
2024 წლის კვლევის თანახმად, 50%-ზე მეტი თანამშრომელი „გამოწურულად“ გრძნობს დღის ბოლოს თავს. ამ სიტუაციაში არა მხოლოდ ისინი იფიტებიან ყოველდღიური სამუშაოების შესრულებისგან, არამედ უჭირთ იმ აქტივობებისთვის ძალის მონახვა, რომლებიც მათ სამომავლო ზრდას განაპირობებს.
როგორც აღმასრულებელი მწვრთნელი, რომელიც მუშაობს მრავალი მაღალი დონის ლიდერთან, ვხედავ, რომ მათი ყველაზე დიდი გამოწვევა არის მაქსიმალური პოტენციალის გამოყენება, რასაც ხშირად იმდენივე მენტალური სტრესი მოაქვს, რამდენიც ფიზიკური გადაღლა. მუდმივი სწავლა, რომელიც ადამიანს საკუთარი კომფორტის ზონიდან ამოიყვანს, მნიშვნელოვანია არა მხოლოდ კარიერული განვითარებისთვის, არამედ პროფესიული კმაყოფილების შესანარჩუნებლად.
მოდით, განვიხილოთ ხუთი სტრატეგია, რომლებიც დაგეხმარებათ სწავლაში მაშინაც კი, როდესაც თავს დაღლილად ან ამოწურულად გრძნობთ.
- გადააფასეთ თქვენი სწავლის უნარები
როდესაც დაღლილობას ვგრძნობთ, შეიძლება იმდენად გავთავისუფლდეთ უარყოფითი ემოციებით, რომ საკუთარი შესაძლებლობების აღქმაც შეიცვალოს. მუდმივად იმის თქმა, რომ „ძალიან დაღლილი ვარ“, ასწავლის ტვინს, რომ ეს მდგომარეობა მუდმივია და შეუძლებელია ამ დროს რაიმე ახალი შეისწავლოთ.
მაგალითად, ერთ-ერთი ჩემი კლიენტი, უფროსი აღმასრულებელი, რომელიც ახალ გლობალურ გუნდს ხელმძღვანელობდა, ხშირად იტანჯებოდა ფიზიკური და ემოციური დაღლილობით. თუმცა, როცა მან შეძლო თავისი შიდა კრიტიკის დაკვირვება და მიხვდა, რომ შეუძლებელია „ავტოპილოტზე“ მუშაობა, მან შეძლო საკუთარი შეხედულებების გადაფასება და ახალი უნარების შესწავლა.
ეს მაგალითი გვიჩვენებს, რომ თვითრწმენის გაძლიერება და რეალობის სწორი აღქმა აუცილებელია იმისთვის, რომ ადამიანმა მოახერხოს სწავლა მაშინაც, როდესაც დაღლილობას გრძნობს.
- შეისწავლეთ პრობლემების გადაჭრისთვის საჭირო თემები
სწავლის მოტივაცია იზრდება, როდესაც ადამიანი იწყებს არსებული ცოდნის გაფართოებას. ამის საუკეთესო გზა არის ისეთი თემების შესწავლა, რომლებიც პირდაპირ უკავშირდება თქვენს ამჟამინდელ სამუშაო გამოწვევებს.
ერთ-ერთი ჩემი კლიენტი, რომელსაც სწრაფი გადაწყვეტილებების მიღების პრობლემა ჰქონდა და ამაზე უკმაყოფილო იყო მისი 360-გრადუსიანი შეფასების შემდეგ, გადაწყვიტა გამოეყენებინა ეს ინფორმაცია სასწავლო საშუალებად. მან დაიწყო „სწრაფი გადაწყვეტილებების მიღების“ მეთოდების შესწავლა, რაც დაეხმარა სამუშაოს დახარისხებაში და თანატოლების გაძლიერებაშიც.
ამით მან არამარტო გაიუმჯობესა საკუთარი გადაწყვეტილებების მიღების უნარი, არამედ შეძლო ამ ცოდნის გადაცემა კოლეგებისთვის, რამაც მისი გავლენა მნიშვნელოვნად გაზარდა.
- არ შემოიფარგლოთ მხოლოდ ფორმალური პროგრამებით
ბევრი პროფესიონალი სწავლას მხოლოდ აკადემიური პროგრამებით უკავშირებს, მაგრამ ასეთი პროგრამები ხშირად საკმაოდ ძვირი და დროის მომთხოვნი შეიძლება იყოს. სინამდვილეში, არსებობს სხვა, უფრო პრაქტიკული გზები ცოდნის მიღებისთვის, როგორიცაა კოლეგებთან თანამშრომლობა, მენტორინგი და 360-გრადუსიანი შეფასებები.
მაგალითად, ერთ-ერთ VP დონეზე მყოფი HR მენეჯერი, რომელსაც ფინანსური ანალიზის გაძლიერება სურდა, არ ჩაეწერა MBA პროგრამაში. ამის ნაცვლად, მან თავის კომპანიაში CFO-სთან შეხვედრების მოწყობა გადაწყვიტა, სადაც CFO დაეხმარებოდა P&L ანგარიშების გარჩევაში. ეს არა მხოლოდ დაეხმარა მას სწრაფად გაეუმჯობესებინა ფინანსური ცოდნა, არამედ დაამყარა მყარი ურთიერთობა ფინანსურ გუნდთან.
- ემოციური კავშირი სწავლასთან
სწავლა გაცილებით ადვილი ხდება, როცა ის პირად ღირებულებებთან და ემოციურ კონტექსტთან არის დაკავშირებული. როდესაც სწავლა შინაგანი მოტივაციით მიმდინარეობს, ის გადის „ვალდებულებების სიიდან“ და იქცევა სასურველ და ბუნებრივ პროცესად.
ერთ-ერთი ჩემი კლიენტი, რომელიც ხშირად ლიდერობის ტრენინგებსა და საჯარო გამოსვლების შესაძლებლობებს იღებდა, თავს დამძიმებულად გრძნობდა, რადგან ეს აქტივობები დამატებით ტვირთს წარმოადგენდა მის ყოველდღიურ სამუშაოზე. თუმცა, როცა მან გადაწყვიტა, გაეაზრებინა, თუ რას ნიშნავდა ეს შესაძლებლობები მისთვის პირადად და ოჯახისთვის, განსაკუთრებით მისი ქალიშვილისთვის, მან ეს ტრენინგები ახალი კუთხიდან დაინახა.
ამით მან შექმნა სწავლისა და მუშაობის პროცესთან დაკავშირებული ახალი ემოციური კავშირი, რომელიც ნებაყოფლობითი და შთამბეჭდავი გახდა.
- იმუშავოთ ტვინის ბუნებრივ პროცესებზე
მიუხედავად იმისა, რომ შეიძლება გრძნობთ, რომ საკმარისი ენერგია არ გაქვთ ახალი მასალების შესასწავლად, მნიშვნელოვანია გაიგოთ, რომ სწავლის პროცესში ტვინი დროისა და ინფორმაციის შენარჩუნების უნარით მოქმედებს. ფსიქოლოგმა ჰერმან ებბინგაუსმა მეცხრამეტე საუკუნეში შეისწავლა „დავიწყების მრუდი“, რომელიც გვიჩვენებს, რომ ახალი ინფორმაცია სწრაფად იკარგება, თუ არ ვიმეორებთ მას რეგულარულად.
ამ პრობლემის გადასაჭრელად შეგიძლიათ გამოიყენოთ დროის დაშორებული განმეორება (spaced repetition) და საკუთარი ცოდნის შემოწმება. მაგალითად, თუ თქვენ გაინტერესებთ ბიზნესის შედეგების გაუმჯობესების მეთოდები, ამისთვის საჭიროა წილის პრინციპით ჩართვა ყოველდღიურ და საღამოს განრიგში, რათა ინფორმაციის გათვალისწინება და დაგროვება მოხდეს გრძელვადიან პერსპექტივაში.
დასკვნა
სწავლა არის წარმატების და პროფესიული კმაყოფილების საფუძველი, მაგრამ როცა ამოწურული გრძნობთ თავს, რთულია გააგრძელოთ ეს პროცესი. ამ ხუთი სტრატეგიის გამოყენებით, თქვენ შეძლებთ არა მხოლოდ პროფესიული უნარების გაუმჯობესებას, არამედ საკუთარი ენერგიისა და მოტივაციის გაძლიერებას, რაც დაგეხმარებათ თქვენი კარიერული პოტენციალის მაქსიმალურად გამოყენებაში.
წყარო: ნიჰარ ჩაია, HBR.org. “How to Keep Learning at Work — Even When You Feel Fried”, 2024.