Pinduoduo, ჩინეთის ერთ-ერთმა უმსხვილესმა ელექტრონულმა კომერციის პლატფორმამ, ბოლო წლებში მნიშვნელოვანი პოპულარობა მოიხვეჭა, რაც მეტწილად მომხმარებლების მიერ საქონლის ჯგუფურად შეძენის შესაძლებლობითაა განპირობებული. Pinduoduo დღეს ჩინეთის ელექტრონული კომერციის ბაზარზე მესამე ადგილზეა JD.com-ისა და Alibaba-ს შემდეგ. თუმცა, ბოლო დროს კომპანია სერიოზული გამოწვევების წინაშე დადგა.
Pinduoduo, ჩინეთის ერთ–ერთი უმსხვილესი ელექტრონული კომერციის პლატფორმა, ბოლო წლებში ვარსკვლავი გახდა, რაც მისი დამფუძნებლის, კოლინ ჰუანგის, სწრაფად გაზრდილი ქონებით გამოიხატა. კომპანიამ, რომელიც 2015 წელს დაარსდა, პოპულარობა მოიპოვა მომხმარებლების მიერ საქონლის ჯგუფურად შეძენის შესაძლებლობით, რაც უფრო დაბალ ფასებს უზრუნველყოფდა. Pinduoduo დღეს ჩინეთის ელექტრონული კომერციის ბაზარზე მესამე ადგილზეა JD.com-სა და Alibaba-ს შემდეგ. თუმცა, ბოლო დროს კომპანიის წინაშე სერიოზული გამოწვევები დადგა.
სირთულეები და საფრთხეები
Pinduoduo-ს აქციების ფასი 2024 წლის 26 აგვისტოს თითქმის 30%-ით დაეცა მას შემდეგ, რაც კომპანიამ მეორე კვარტლის გაყიდვები გამოაქვეყნა, რომელმაც მოლოდინები ვერ გაამართლა. ამას დაემატა კომპანიის პროგნოზი, რომ მომგებიანობის ხანგრძლივი შემცირება “გარდაუვალი” იქნებოდა, ბაზარზე უარყოფითად აისახა. ამ მოვლენებმა კოლინ ჰუანგის ქონება14 მილიარდი დოლარით შეამცირა და ის ახლა ჩინეთის მეოთხე ყველაზე მდიდარი ადამიანია.
Pinduoduo-ს სირთულეები დაკავშირებულია ჩინეთის ეკონომიკის შესუსტებასა და მომხმარებელთა ხარჯების შემცირებასთან. 2024 წლის ივნისში “618” შოპინგ ფესტივალის გაყიდვები პირველად შემცირდა, რაც გამოწვეული იყო ჩინეთის ელექტრონული კომერციის ბაზრის მთლიანობაში ნელთბილი ზრდით. ანალიტიკოსების პროგნოზით, ჩინეთის ელექტრონული კომერციის გაყიდვების ზრდა კიდევ უფრო შენელდება და 2028 წლისთვის წლიური ზრდა 6.5%-მდე შემცირდება.
კონკურენცია და ბაზრის დატვირთვა
Pinduoduo-ს წინაშე მდგარ ერთ–ერთ მთავარ გამოწვევას წარმოადგენს სერიოზული ფასების ომი. ჩინეთის ელექტრონული კომერციის ნებისმიერ საიტზე მომხმარებლებს ხვდებათ უზარმაზარი ფასდაკლებებისა და ყველაზე იაფი პროდუქციის დაპირებები. კონკურენცია კიდევ უფრო გამწვავდა მოკლე ვიდეოების აპლიკაციების, როგორებიცაა Douyin (TikTok-ის ჩინური ვერსია) და Xiaohongshu (Instagram-ის ჩინური ვერსია), ელექტრონულ კომერციაში გამოყენების შემდეგ.
გარდა ამისა, მოვაჭრეები კიდევ უფრო აძლიერებენ ზეწოლას. ზოგიერთმა ჩინურმა ელექტრონულმა კომერციულმა კომპანიამ, მათ შორის Pinduoduo-მაც, გაზარდა გაყიდვები ჯარიმებით, რომლებიც ეკისრება დამკვეთს დაგვიანებული მიწოდებებისა თუ პროდუქტის შეცდომებისთვის. ივლისში Temu-ს, Pinduoduo-ს საერთაშორისო პროექტის, გუანჯოუს ოფისთან ასობით მომწოდებელი შეიკრიბა პროტესტის ნიშნად. ამ საპასუხოდ, Pinduoduo-მ გამოაცხადა, რომ 1.4 მილიარდი დოლარის ინვესტირებას მოახდენდა, რათა მოვაჭრეებისთვის გადასახადები შეემცირებინა და შეექმნა “ჯანსაღი და მდგრადი პლატფორმის ეკოსისტემა“.
გამოწვევები საერთაშორისო გაფართოების შემთხვევაში
Pinduoduo-ს საერთაშორისო გაფართოების იმედი აქვს, რაც მას შესაძლოა დაეხმაროს შიდა ბაზრის პრობლემების გადალახვაში. თუმცა, ეს ადვილი ამოცანა არ არის. Temu-მ, რომელმაც 2022 წელს ამერიკის ბაზარზე დაიწყო ფუნქციონირება, მომხმარებელთა დიდი რაოდენობა მიიზიდა, მაგრამ ამ მომხმარებლებისგან შემოსავლის გენერირება უფრო რთული აღმოჩნდა. eMarketer-ის პროგნოზით, Temu-ს წილი ამერიკის ელექტრონული კომერციის გაყიდვებში 2024 წელს 2%-ზე ნაკლები იქნება, მაშინ როცა Amazon-ის წილი 40%-ზე მეტს შეადგენს.
Amazon არ აპირებს კონკურენციის გამკლავების გარეშე დატოვებას. ივლისში, Prime Day გაყიდვების დროს, Amazon-მა პროდუქციაზე 70%-მდე ფასდაკლებები შესთავაზა მომხმარებელს. უფრო მეტიც, კომპანიას, გავრცელებული ინფორმაციით, აქვს გეგმები, საიტზე შეიქმნას სპეციალური განყოფილება იაფი პროდუქციისთვის, რომელიც პირდაპირ ჩინეთის ქარხნებიდან იქნება გადატანილი. თუმცა, მომხმარებლებს შეიძლება მოეწონოთ უფრო იაფი პროდუქტების ფართო არჩევანი, Pinduoduo-ს მომავალი იმდენად ნათელი აღარ არის.
დასკვნა
Pinduoduo-ს, რომელიც ერთ დროს ჩინეთის ელექტრონული კომერციის ბაზრის ვარსკვლავი იყო, ახლა სერიოზული გამოწვევები ელის. ეკონომიკის შესუსტება, კონკურენციის ზრდა და ბაზრის გადატვირთვა კომპანიას პრობლემას უქმნის თავისი პოზიციების შენარჩუნებაში. მიუხედავად იმისა, რომ Pinduoduo საერთაშორისო გაფართოებით ცდილობს პრობლემების გადალახვას, მას სერიოზული სირთულეები ელის, განსაკუთრებით ამერიკის ბაზარზე, სადაც Amazon-ის მსგავსი გიგანტები უპირისპირდებიან. Pinduoduo-სთვის მომავალი უფრო რთული ჩანს, ვიდრე ოდესმე.
წყარო: The Economist, August 29th, 2024, “Pinduoduo, China’s e-commerce star, suffers a blow”.