Nestlé-ს სტრატეგიული ტრანსფორმაცია, რომელიც მიზნად ისახავდა გლობალური ბაზრის მოთხოვნებსა და ეკოლოგიურ გამოწვევებზე მორგებას, მომხმარებლის ნდობის აღდგენისთვის მნიშვნელოვან ფაქტორად გადაიქცა. დღესდღეობით კომპანია ყურადღებას აქცევს ჯანსაღი კვების პროდუქტების განვითარებას, ვეგანური და მცენარეული პროდუქტების შექმნასა და მდგრადი მიწოდების ჯაჭვის განვითარებას, რაც ხელს უწყობს გარემოსდაცვითი ზემოქმედების შემცირებას.
შესავალი
Nestlé, რომელიც 1866 წელს დაარსდა, მსოფლიოში ერთ-ერთი უდიდესი საკვები პროდუქტების მწარმოებელია. კომპანიის ისტორია დაფუძნებულია პროდუქტების ფართო ასორტიმენტზე, რომელიც მოიცავს რძის პროდუქტებს, საკვებ პროდუქტებს, სასმელებსა და ბავშვთა კვებას. თუმცა, ბოლო ათწლეულებში მომხმარებელთა მოთხოვნები შეიცვალა, განსაკუთრებით ჯანსაღი კვებისა და მდგრადი განვითარებისთვის, რაც Nestlé-ს აიძულებდა განეხორციელებინა ფართომასშტაბიანი სტრატეგიული ტრანსფორმაცია. გლობალური ბაზრის ახალი რეალობის საპასუხოდ კომპანია ფოკუსირებულია მდგრადობაზე, ეკოლოგიურად სუფთა პროდუქტის განვითარებასა და ჯანსაღი კვების პროდუქტების შექმნაზე, რაც მიზნად ისახავდა კომპანიის პოზიციების განმტკიცებას ახალ, მზარდ ბაზრებზე.
სტრატეგიული ნაბიჯები და განვითარების პროცესი
Nestlé-ს სტრატეგიული ტრანსფორმაცია დაიწყო, როდესაც კომპანიამ გააცნობიერა, რომ მომხმარებლების დიდი ნაწილი, განსაკუთრებით ახალგაზრდა თაობა, ინტერესდებოდა ჯანსაღი, ეკოლოგიურად სუფთა და მდგრადი პროდუქტებით. კომპანიამ დაიწყო საკუთარი პროდუქტის პორტფელის მნიშვნელოვანი რეფორმირება, რომელიც ორიენტირებული იყო ჯანსაღ კვებასა და ეკოლოგიურად სუფთა პროდუქტების შექმნაზე.
Nestlé-მ მიზნად დაისახა ისეთი პროდუქტის შექმნა, რომელიც მომხმარებლებს შესთავაზებდა ჯანსაღ არჩევანს ყოველგვარი კომპრომისის გარეშე. ამ მიზნით კომპანიამ 2010-იან წლებში დაიწყო არაერთი ინიციატივა შაქრის, მარილისა და ცხიმების შემცირების შესახებ საკუთარ პროდუქტებში. ეს ნაბიჯი განაპირობებდა ჯანსაღი ალტერნატივების გაზრდილ მოთხოვნას ისეთ ბაზრებზე, სადაც მომხმარებლები სულ უფრო მეტად ცდილობდნენ შეცვალოთ თავიანთი კვების სტილი.
კომპანიამ ასევე ფოკუსირება დაიწყო ისეთ სექტორებზე, როგორიცაა ვეგანური და მცენარეული პროდუქტები. ეს გადაწყვეტილება იყო საპასუხო ნაბიჯი იმ ტენდენციებზე, რომლებიც ნელ-ნელა იზრდებოდა დასავლეთის ბაზრებზე, რომლებზეც ვეგანურ და მცენარეულ პროდუქტებზე მოთხოვნა სწრაფად იზრდებოდა. Nestlé-მ დაიწყო „Garden Gourmet“-ის ბრენდის განვითარება, რომელიც ფოკუსირებული იყო ვეგანურ საკვებზე, როგორც მის ბიზნეს მოდელში დივერსიფიკაციის მნიშვნელოვან კომპონენტზე.
Nestlé-მ ასევე განავითარა მდგრადი მიწოდების ჯაჭვი, რათა შეემცირებინა გარემოსდაცვითი ზემოქმედება. კომპანიის „Zero Environmental Impact“ ინიციატივა მიზნად ისახავდა სათბურის აირების ნულამდე დაყვანას 2050 წლისთვის. ეს მოიცავდა ისეთი ინიციატივების განხორციელებას, როგორიცაა პლასტმასის ნარჩენების შემცირება და წყლის რესურსების კონსერვაცია წარმოების პროცესებში. კომპანიამ გადადგა ნაბიჯი წრიული ეკონომიკისკენ, რომლისთვისაც გადამუშავება და ნარჩენების მინიმიზაცია ცენტრალური მნიშვნელობისაა.
Nestlé-მ ასევე წამოიწყო სოციალური პასუხისმგებლობის პროექტები, რომლებიც მიზნად ისახავდა ადგილობრივი მოსახლეობის მხარდაჭერასა და ადგილობრივ სოფლის მეურნეობაში ინვესტიციების ჩადებას. კომპანიის „Creating Shared Value“ პროგრამა ფოკუსირებული იყო მდგრად განვითარებაზე და მოიცავდა გრძელვადიანი თანამშრომლობის პროექტებს კაკაოსთნ, ყავასა და სხვა მნიშვნელოვან სქტორებთან.
გამოწვევები და კრიტიკული მომენტები
Nestlé-სთვის ერთ-ერთი მთავარი გამოწვევა გახდა მომხმარებლის ნდობის აღდგენა, რომელიც სხვადასხვა ბაზრებზე დაზარალებული იყო კომპანიის პროდუქტის ხარისხთან დაკავშირებული კრიზისების გამო. ერთი ასეთი კრიზისი იყო წყლის რესურსების გადაჭარბებული გამოყენება ისეთ რეგიონებში, რომლებშიც წყლის დეფიციტი სერიოზული პრობლემაა. კომპანიისთვის კრიტიკული იყო ამ კრიზისების მართვა და მომხმარებელთან ნდობის აღდგენა, რაც მოითხოვდა მეტ გამჭვირვალობასა და სოციალური პასუხისმგებლობის გაძლიერებას.
ასევე, კონკურენციის ზრდამ ისეთ ბაზრებზე, როგორებიცაა მცენარეული პროდუქტები და ვეგანური საკვები, Nestlé-ს სერიოზული გამოწვევები შეუქმნა. კომპანიას მოუწია დაჩქარებულ ტემპში ინვესტირება ინოვაციებსა და კვლევაში, რათა გაეძლიერებინა საკუთარი პოზიციები ახალ ბაზრებზე, რომლებზეც მომხმარებლები სულ უფრო მეტად ეძებდნენ ჯანსაღ და ეკოლოგიურად სუფთა პროდუქტებს.
დასკვნა და გაკვეთილები
Nestlé-ს სტრატეგიული ტრანსფორმაცია გლობალური ბაზრის რეალობასა და მომხმარებლის მოთხოვნებთან მორგების წარმატებული მაგალითია. კომპანიის მენეჯმენტმა გაატარა სერიოზული რეფორმა პროდუქციის პორტფელში, ფოკუსირება გააკეთა ჯანსაღ და ეკოლოგიურად სუფთა პროდუქტებზე და განავითარა მდგრადი წარმოების პროცესები. ეს ნაბიჯები დაეხმარა Nestlé-ს, შეენარჩუნებინა და გაემყარებინა პოზიციები გლობალურ ბაზარზე.
ეს ქეისი ნათლად აჩვენებს, თუ რამდენად მნიშვნელოვანია, რომ გლობალური კომპანიები მოერგონ ეკოლოგიურ და სოციალურ გამოწვევებს, ხოლო მათი მარკეტინგული და სტრატეგიული გადაწყვეტილებები თანხვედრაში იყოს ახალ ტენდენციებსა და მომხმარებლის მოთხოვნებთან. Nestlé-ს გამოცდილება გვასწავლის, რომ წარმატებული სტრატეგიული მართვა მოითხოვს მუდმივ ინოვაციას, მდგრადობასა და სოციალურ პასუხისმგებლობაზე კონცენტრაციას, რაც გრძელვადიან წარმატებას უზრუნველყოფს.
წყაროები:
„The Economist“ და „MIT Sloan Management Review“