გენერატიული ხელოვნური ინტელექტის შესაძლებლობები ვიზუალური და გრაფიკული ინდუსტრიებისთვის განსაკუთრებულად ღირებულია. ეს ქეისი განიხილავს, როგორ იყენებს Roblox გენერატიულ AI-ს, რომელიც წამებში ქმნის 3D გარემოებს, რაც თამაშებისა და ვირტუალური რეალობის ინდუსტრიას სრულიად ახალ დონეზე აჰყავს. გარდა ამისა, ეს ტექნოლოგია აძლევს მომხმარებლებს საშუალებას შექმნან უნიკალური გამოცდილებები, რაც შემოქმედებით პროცესებს ამარტივებს და აჩქარებს.
Roblox ქმნის გენერაციულ AI-ს, რომელიც წამებში ქმნის 3D გარემოებს
Roblox, ონლაინთამაშების პოპულარული პლატფორმა, გეგმავს ახალი გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის ინსტრუმენტის დანერგვას, რომელიც შექმნის სრულ 3D გარემოებს მხოლოდ ტექსტური მოთხოვნების გამოყენებით. ეს ტექნოლოგია საშუალებას მისცემს დეველოპერებს, უბრალოდ დაწერონ – „შექმენი სარბოლო ტრასა უდაბნოში“- და ხელოვნური ინტელექტის მოდელი წამებში შექმნის ამ გარემოს. პლატფორმაზე არსებული დეველოპერები შეძლებენ გარემოების მოდიფიკაციას ან გაფართოებასაც – მაგალითად, შეცვალონ დღის სცენა ღამით ან უდაბნო გადააქციონ ტყედ.
ავტომატიზაციის ეფექტი
ამ დროისთვის Roblox-ის კრეატორ სტუდიო უკვე აძლევს დეველოპერებს შესაძლებლობას, ხელით შექმნან მსგავსი სცენები, მაგრამ ახალი გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის მოდელი ამ პროცესს ბევრად უფრო სწრაფად გააკეთებს. ეს მოდელი ასევე საშუალებას მისცემს იმ დეველოპერებს, რომლებსაც ნაკლები უნარი აქვთ, 3D დიზაინში შექმნან უფრო საინტერესო და მიმზიდველი გარემოები. Roblox ჯერჯერობით არ ასახელებს ზუსტ თარიღს, როდის იქნება ეს ინსტრუმენტი მზად გამოსაყენებლად.
მარკუს ჰოლმსტრომი (Marcus Holmström), კომპანია The Gang-ის გენერალური დირექტორი, რომელიც Roblox-ის რამდენიმე წამყვან თამაშს ქმნის, აღნიშნავს, რომ ეს ინსტრუმენტი მნიშვნელოვნად დაზოგავს დროს. „ტექსტის საშუალებით შეგიძლია სწრაფად სცადო სხვადასხვა ვარიანტი და შემდეგ უკვე შენ ხელით ჩაასწორო, თუ რამე არ მოგწონს,“ – ამბობს ის.
ტექნოლოგიური ინოვაციები
ხელოვნური ინტელექტის ახალი ინსტრუმენტი იყენებს 3D ბლოკების „ტოკენიზაციის“ პრინციპს, რაც გულისხმობს, რომ თითოეული ბლოკი აღიქმება ერთეულად, რომელსაც შეუძლია მიიღოს რიცხვითი მნიშვნელობა, რათა პროგნოზირებადი გახდეს, თუ რა იქნება შემდეგი ბლოკი. ეს პროცესი წააგავს დიდ ენობრივ მოდელებს, რომლებიც აწყობენ ტექსტს შანსების პრინციპით. მაგალითად, თუ ენობრივ მოდელს ვაძლევთ ტექსტს „საფრანგეთის დედაქალაქი არის…“, ის გამოიცნობს, რომ პარიზი იქნება სწორი პასუხი. ამავე პრინციპით, Roblox-ის სისტემა ბლოკების გამოყენებით აგებს 3D გარემოს, პროგნოზით აწყობს ბლოკებს ერთმანეთთან.
ამ პროცესის დროს მრავალი ტექნიკური გამოწვევა არსებობს, ერთ-ერთი მთავარი არის 3D მონაცემების ნაკლებობა, რომელიც საჭიროა მოდელის სწავლისთვის. ანუპამ სინგჰი (Anupam Singh), Roblox-ის ხელოვნური ინტელექტისა და განვითარების ინჟინერიის ვიცე-პრეზიდენტი, აღნიშნავს, რომ 3D ინფორმაციის მოპოვება ბევრად უფრო რთულია, ვიდრე ტექსტის მონაცემები. იმისთვის, რომ სისტემა სწორად პროგნოზირებდეს, საჭიროა, რომ თითოეული ბლოკი გათვალისწინებულ იყოს X, Y და Z კოორდინატებით, რაც მნიშვნელოვნად ზრდის კომპლექსურობას.
სისტემის სიზუსტე და დამატებითი მოდელები
ამ გამოწვევების გადასაჭრელად, Roblox იყენებს დამატებით AI მოდელს, რომელიც 3D გარემოს გარდაქმნის 2D ფორმატში და ამოწმებს, არის თუ არა ლოგიკური თანმიმდევრობა გარემოში. თუ სისტემამ „გამოიყვანა“ ხე სარბოლო ტრასის შუაში, 2D მოდელი ამოიცნობს ამ შეცდომას და აიძულებს 3D მოდელს, შეცვალოს ბლოკი მანამ, სანამ გარემო ლოგიკურად თანმიმდევრული არ იქნება.
შემოქმედებითი თავისუფლება დეველოპერებისათვის
Roblox-ის ახალი ინსტრუმენტი ასევე ხსნის გზას დეველოპერებისთვის, რომლებსაც არ აქვთ გამოცდილება 3D დიზაინში, რასაც კრის ტოტენი (Chris Totten), კენტის უნივერსიტეტის ანიმაციისა და თამაშების დიზაინის ასოცირებული პროფესორი, მნიშვნელოვან ინოვაციად მიიჩნევს. „ხელოვნური ინტელექტით შექმნილი დონეები ხშირად ერთფეროვანი ხდება, თუმცა ადამიანების კრეატიული ჩარევა კვლავ აუცილებელია, რათა დონეები გახდეს მოთამაშეებისათვის მიმზიდველი და საინტერესო,“ – ამბობს ის.
Roblox გეგმავს თავისი 3D ფუძემდებლური მოდელის გახსნას ყველასთვის, რათა დეველოპერებმა და კონკურენტებმაც შეძლონ მისი გამოყენება და მოდიფიცირება. ამით კომპანია ცდილობს, მისცეს შემოქმედებითი თავისუფლება დეველოპერებს, რომლებიც დამოუკიდებლად მუშაობენ და მათ ეს ინსტრუმენტი რეალურ მოთამაშედ გადააქცევს.
დასკვნა
Roblox-ის გენერაციული AI ინსტრუმენტი ახალ შესაძლებლობებს უხსნის დეველოპერებს, რომლებსაც 3D დიზაინი არ აქვთ განვითარებული, და აჩქარებს სცენების შექმნის პროცესს. ეს ტექნოლოგია საშუალებას აძლევს პლატფორმას, განავითაროს შემოქმედება და გაუხსნას ახალი გზები როგორც გამოცდილ, ასევე დამწყებ დეველოპერებს.
წყარო: MIT Technology Review