
500 ქალი ტექში - საქართველოში მასშტაბური გადამზადების პროექტი მიმდინარეობს
ბიზნესისა და ტექნოლოგიების უნივერსიტეტის კოორდინირებითა და გაეროს ქალთა ორგანიზაციისა და ნორვეგიის მთავრობის მხარდაჭერით, მასშტაბური გადამზადების პროექტი “500 ქალი ტექნოლოგიებში” მიმდინარეობს.
პროექტის ფარგლებში, შერჩეული ბენეფიციარების გადამზადება სამ ნაკადად ხდება და ტექ ინგლისურის, ტექ კურსების, კარიერული ბუთქემფისა და ინდივიდუალური მენტორშიფის კომპონენტებს აერთიანებს.
ინტენსიური კურსებისა და პროექტის ფარგლებში, დაგეგმილი დამატებითი აქტივობების დასრულების შემდეგ ბენეფიციარებისთვის ტარდება გადამზადების ფინალური ღონისძიება, რომელიც აერთიანებს დასაქმების ფორუმს, ნეთვორქინგსა და საუკეთესო შედეგების მქონე ბენეფიციარებისთვის -”pitch yourself”-ის სესიას.
Პროექტი “500 ქალი ტექის” ფარგლებში პირველი ნაკადის 287-მა ბენეფიციარმა გადამზადების კურსები გაიარა ტექ ინგლისურში; ასევე, ტექ კურსების 6 სხვადასხვა მიმართულებებით:
- Front-end დეველოპმენტი – (37 ბენეფიციარი)
- Front-end დეველოპმენტი II (JavaScript/Angular) – (38 ბენეფიციარი)
- ციფრული პროდუქტების ტესტირება – (40 ბენეფიციარი)
- ციფრული პროდუქტების ტესტირება – (14 ბენეფიციარი GeoSTQB)
- UI/UX I -(40 ბენეფიციარი)
- UI/UX II – (34 ბენეფიციარი)
- Გრაფიკული დიზაინი – (41 ბენეფიციარი)
- Ციფრული მარკეტინგი – (43 ბენეფიციარი)
Პირველი ნაკადისთვის ლექტორები შერჩეულნი იყვნენ ადგილობრივი და საერთაშორისო პარტნიორი კომპანიებიდან:
- Front-end დეველოპმენტი – ქრისტინა მაკალათია
- JavaScript / React – დავით ბოჭორიშვილი
- ციფრული პროდუქტების ტესტირება – გიორგი მელიქიძე
- UI/UX I – ნინი თევდორაშვილი
- UI/UX II – ბექა კერესელიძე
- Გრაფიკული დიზაინი – ნინი თევდორაშვილი
- Ციფრული მარკეტინგი – გიორგი კენჭუაშვილი
Პირველი ნაკადის ბენეფიციარებს მიმართულებების მიხედვით case დავალებები შესთავაზეს სფეროს ექსპერტებმა და დარგის სპეციალისტებმა:
- TBC – ვლადიმერ ბერძენიშვილი – ციფრული პროდუქტების ტესტირება
- Exadel – Dzmitry Buimistrau – Front-end დეველოპმენტი; JavaScript / React
- Noxtton – თაკაკა აბრამია – UI/UX I
- Travel Guide – ანი სვანიძე – UI/UX II
- B2C – სალომე გიორგაძე – გრაფიკული დიზაინი
- Sweeft Digital – ქეთი კანდელაკი – ციფრული მარკეტინგი
ტექ კურსების დასრულების შემდეგ, 2022 წლის ივნისში, ჩატარდა კარიერული ბუთქემფი, სადაც მონაწილეებმა მიიღეს ინფორმაცია კარიერული წინსვლისათვის აუცილებელი უნარ-ჩვევებისა და წარმატებით დასაქმებისთვის პრიორიტეტული საკითხების შესახებ.
Ბუთქემფი მოიცავდა მოცემულ თემებს:
- ლიდერობა – რუსუდან სანიკიძე; Georgian Water and Power-ის ადამიანური კაპიტალის განვითარებისა და ადმინისტრაციული მიმართულების ხელმძღვანელი;
- გუნდური მუშაობა – მარიკა კლდიაშვილი; PMP, PHD, მართვის აკადემიის ინოვეციების დირექტორი, ცვლილებების მართვის ექსპერტი;
- კრიტიკული აზროვნება – გიორგი ჩუგოშვილი; Phubber-ის თანადამფუძნებელი
- კარიერული დაგეგმვა – მარიამ შოშიაშვილი; ბტუ-ს კარიერული განვითარების ცენტრის ხელმძღვანელი
- Ფრილანსინგი – მარიტა ფილაური; ფრილანსერი
- შესავალი მეწარმეობაში – ქეთევან ებანოიძე, ელენე ჟვანია; Impact Hub Tbilisi-ის დამფუძნებლები
- Იდეების გენერირება – სალომე კუკავა; კომპანია” Globalize”-ის დამფუძნებელი;
- Კანვასის ბიზნესმოდელი – ქეთევან ებანოიძე, ელენე ჟვანია; Impact Hub Tbilisi-ის დამფუძნებლები
- Ფიჩ დეკი / მოლაპარაკება ინვესტორებთან – სალომე კუკავა; კომპანია” Globalize”-ის დამფუძნებელი
ბუთქემფის დასრულების შემდეგ, ტექ მიმართულებების მიხედვით, ჩატარდა მენტორშიფის პროგრამა, რომლის ფარგლებშიც მომხსენებლებმა მონაწილეებს გაუზიარეს ინფორმაცია: სფეროში მიმდინარე სიახლეებისა და ძირითადი აქცენტების შესახებ, რაზე უნდა გაამახვილონ ყურადღება დამწყებმა სპეციალისტებმა, როგორია ადგილობრივი და საერთაშორისო კომპანიების მოთხოვნები პროფესიული კუთხით დასაქმებისას და ა.შ.
Მენტორშიფის ფარგლებში მოწვეული სპიკერები:
- Front-end დეველოპმენტი – ნინი ნიკოლაძე; Webiz / HR ბიზნეს პარტნიორი;
- JavaScript / React – ალინა ტყაბლაძე; TBC / ასოცირებული პარტნიორი;
- Ციფრული პროდუქტების ტესტირება – სვეტლანა აკოფიანი; Exactpro / HR მენეჯერი
- UI/UX – მარიამ ქობულაძე; Epam Georgia / წამყვანი პროდუქტის დიზაინერი
- Გრაფიკული დიზაინი – თაკაკა აბრამია; Noxtton / დიზაინის ხელმძღვანელი
- Ციფრული მარკეტინგი – ანი გვათუა; Adjara Group / მარკეტინგის ხელმძღვანელი
ფინალური ღონისძიება:
Პროექტის Პირველი ნაკადის დასრულების შემდეგ, 2022 წლის ივლისში, ბენეფიციარებისთვის ჩატარდა მასშტაბური დასაქმების ფორუმი, სადაც წარმოდგენილი იყო 50-ზე მეტი ადგილობრივი და საერთაშორისო კომპანია, 200-მდე ღია ვაკანსიითა და სტაჟირების პროგრამით.
დასაქმების ფორუმის ნაწილში გაიმართა Pitch Yourself-ის სესია, სადაც ბენეფიციარებმა, სტანდარტული გასაუბრების ნაცვლად, საკუთარი უნარები დამსაქმებლების წინაშე მოკლე პრეზენტაციებით წარადგინეს.
Პროექტი “500 ქალი ტექის” მეორე ნაკადის ფარგლებში ბენეფიციარები 2022 წლის აგვისტოდან გადიან გადამზადებას ტექ ინგლისურის მიმართულებით:
- A დონის ტექ ინგლისური ენის ინტენსიურ კურსები;
- B დონის ტექ ინგლისური ენის ინტენსიურ კურსები.
Მეორე ნაკადის ფარგლებში, 2022 წლის სექტემბრიდან, 366 ბენეფიციარი გადამზადების კურსებს გაივლის 6 სხვადასხვა ტექ მიმართულებით:
- Front-end დეველოპმენტი – (41 ბენეფიციარი)
- Front-end დეველოპმენტი II (JavaScript/Angular) – (40 ბენეფიციარი)
- Back-end დეველოპმენტი – (41 ბენეფიციარი)
- Back-end დეველოპმენტი – (41 ბენეფიციარი)
- ციფრული პროდუქტების ტესტირება – (39 ბენეფიციარი)
- ციფრული პროდუქტების ტესტირება – (40 ბენეფიციარი USAID)
- UI/UX – (42 ბენეფიციარი)
- Გრაფიკული დიზაინი – (41 ბენეფიციარი)
- Ციფრული მარკეტინგი – (41 ბენეფიციარი)
Მეორე ნაკადისთვის ლექტორების შერჩევა მოხდა ადგილობრივი და საერთაშორისო პარტნიორი კომპანიებიდან.
Მეორე ნაკადის ლექტორები:
- Front-end დეველოპმენტი I – ქრისტინა მაკალათია
- Front-end დეველოპმენტი II – ვაჟა აბდუშელიშვილი
- Back-end დეველოპმენტი – ნიკა სანაია
- Ციფრული პროდუქტების ტესტირება – ლადო ბერძენიშვილი
- Ციფრული პროდუქტების ტესტირება (USAID) – გიორგი მელიქიძე
- UI/UX – გიორგი რურუა
- Გრაფიკული დიზაინი – გოგა თანდაშვილი
- Ციფრული მარკეტინგი – თორნიკე ტურიაშვილი
Პროექტის ფარგლებში ჩატარდება კარიერული ბუთქემფი, სადაც მონაწილეები მიიღებენ ინფორმაცია კარიერული წინსვლისათვის აუცილებელი უნარ-ჩვევებისა და წარმატებით დასაქმებისთვის პრიორიტეტული საკითხების შესახებ.
მიმართულებების მიხედვით, ასევე ჩატარდება მენტორშიფის პროგრამა, რომლის ფარგლებშიც სპიკერები მონაწილეებს გაუზიარებენ ინფორმაციას: სფეროში არსებული სიახლეებისა და ძირითადი აქცენტების შესახებ, რაზე უნდა გაამახვილონ ყურადღება დამწყებმა სპეციალისტებმა, როგორია ადგილობრივი და საერთაშორისო კომპანიების მოთხოვნები პროფესიული კუთხით დასაქმებისას და ა.შ.
Მეორე ნაკადის ფინალური ღონისძიება:
Პროექტის მეორე ნაკადის დასრულების შემდგომ, ბენეფიციარებისთვის ჩატარდება მასშტაბური დასაქმების ფორუმი, სადაც წარმოდგენილი იქნება 50-ზე მეტი ადგილობრივი და საერთაშორისო კომპანია, ღია ვაკანსიებითა და სტაჟირების პროგრამებით.
მესამე ნაკადის გადამზადება დაიწყება 2023 წლის იანვარში და დასრულდება
Პირველი ნაკადის 287 ბენეფიციარის გადამზადების პარალელურად, Ბტუ-ს ინიციატივითა და UN Women-ის მხარდაჭერით, 2022 წლის ივნისიდან დაიწყო 59 უკრაინელი ქალის ინტენსიური გადამზადების კურსები ორი მიმართულებით:
- Software Product Testing (27 ბენეფიციარი;
- Digital Marketing (32 ბენეფიციარი).
Ინიციატივის ფარგლებში, მოწვეულნი არიან უკრაინელი ტრენერები, რომელთაც აქვთ სფეროში მუშაობისა და სწავლების მრავალწლიანი გამოცდილება
პროექტის ბენეფიციარების შერჩევა განხორციელდა როგორც თბილისიდან (სარეიტინგო სიიდან შერჩეულთა 40%), ისე საქართველოს სხვადასხვა რეგიონებიდან (სარეიტინგო სიიდან შერჩეულთა 60%): კახეთი, ქვემო ქართლი, შიდა ქართლი, მცხეთა-მთიანეთი, სამცხე-ჯავახეთი, იმერეთი, რაჭა-ლეჩხუმი, ქვემო სვანეთი, აჭარა, გურია, სამეგრელო და ზემო სვანეთი.
გადამზადების მსურველ აპლიკანტთა ჯამური რაოდენობა: 4000-მდე განაცხადი მთელი საქართველოდან.
კანდიდატთა შესარჩევი პროცესი წარიმართა სამ ეტაპად:
- პირველადი რეგისტრაცია და სამოტივაციო შეკითხვები
- საბაზისო ტექ უნარების ტესტი ( ტესტი შედგენილია მეცნიერებათა დოქტორის, ექსპერტის მიერ, 20 წლიანი სამუშაო გამოცდილებით ფინანსური/ზოგადი მათემატიკის და უნარების სწავლების მიმართულებით);
- ინგლისური ენის დონის დასადგენი ტესტი (ტესტი შედგენილია ბიზნესისა და ტექნოლოგიების უნივერსიტეტში მოქმედი, საერთაშორისო სტანდარტების შესაბამისი ენის Placement Test-ის შესაბამისად, ინგლისური ენის მიმართულების ასოცირებული პროფესორის მიერ)
მაღალი კონკურენციის პირობებში, პროექტის პირველ ეტაპზე, BTU-ს მიერ გადასამზადებლად, სარეიტინგო სიის საფუძველზე, შეირჩა 271 ბენეფიციარი საქართველოს სხვადასხვა რეგიონიდან. დამატებით, კომპანია GeoSTQB-ის მიერ, საერთო სარეიტინგო სიიდან გადასამზადებლად შეირჩა 20 კანდიდატი, რომლებიც გადამზადდებიან ციფრული პროდუქტების ტესტირების მიმართულებით.
პირველადი ონლაინ რეგისტრაციის გავლის შედეგად ყველა (4000-მდე) კანდიდატს მიეცა შესაძლებლობა გადასულიყო მეორე ეტაპზე და დაეწერა საბაზისო უნარების ტესტი, რომლის მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი იყო 10 ქულა (მაქსიმალური: 20 ქულა).
მეორე ეტაპის ტესტი ონლაინ ფორმატში დაწერა 2485-მა კანდიდატმა; მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი გადალახა 2296-მა კანდიდატმა.
შერჩევის მესამე/ბოლო ეტაპი – ტესტირება ინგლისურ ენაში გაიარა 2151-მა პირმა, რომელთაგან 2070-მა კანდიდატმა წარმატებით შეძლო მისი ჩაბარება (მინიმალური კომპენეციის ზღვარი 26 ქულა, მაქსიმალური 75 ქულიდან)
გადამზადების კურსების სარეიტინგო სიები შედგა შესარჩევი პროცესის სამივე ეტაპის – სარეგისტრაციო ფორმაში დაფიქსირებული მოტივაციის, საბაზისო უნარების და ინგლისური ენის კომპეტენციის დასადგენი ტესტების ქულების დაჯამების შედეგად, თბილისი-რეგიონების პროცენტული მაჩვენებლის გათვალისწინებით (ჯამური ოდენობის 40% – თბილისის სარეიტინგო სიის კანდიდატებიდან; ჯამური ოდენობის 60% – რეგიონების სარეიტინგო სიის კანდიდატებიდან).
პირველ ეტაპზე, BTU-ს მიერ განხორციელებული გადამზადების კურსებისთვის შეირჩა 271 ბენეფიციარი, რომლებმაც 5 მიმართულებით გაიარეს გადამზადებას: Front-End დეველოპმენტი; UI/UX დიზაინი; გრაფიკული დიზაინი; ციფრული მარკეტინგი; ციფრული პროდუქტების ტესტირება. დამატებით, კომპანია GeoSTQB-ის მიერ, საერთო სარეიტინგო სიიდან გადასამზადებლად შეირჩა 20 კანდიდატი, რომლებიც გადამზადდნენ ციფრული პროდუქტების ტესტირების მიმართულებით.
მაღალი მოთხოვნიდან გამომდინარე, ბიზნესისა და ტექნოლოგიების უნივერსიტეტმა, დამატებითი რესურსები მოიზიდა და მხოლოდ BTU-ს მიერ განხორციელებულ გადამზადების კურსებზე, ბენეფიციართა რაოდენობა 700-მდე გაიზარდა, რომლებიც ეტაპობრივად, 2023 წლის აპრილამდე სრულად გადამზადდებიან.
BTU-ს მიერ, გადამზადების მეორე და მესამე ეტაპზე (მეორე ეტაპი: აგვისტო-დეკემბერი, 2022; მესამე ეტაპი: დეკემბერი 2022-აპრილი 2023) მონაწილეები შეირჩევიან უკვე არსებული სარეიტინგო სიის მიხედვით, რეიტინგის მომდევნო 429 პოზიციაზე მყოფი ქალების სახით.
ინგლისური ენის ტესტირებაზე მიღებული ქულების შესაბამისად, ბენეფიციარების დაყოფა მოხდა სამ ჯგუფად:
- A1-A2 დონე – 26-50 ქულა;
- B1-B2 დონე – 51-69 ქულა;
- C1 დონე – 70 -75 ქულა.
კანდიდატი, რომელმაც ტესტირების შედეგად შეძლო 70 ან/და მეტი ქულის დაგროვება, მოიხსნა სავალდებულო ინგლისური ენის კურსიდან. სურვილის შემთხვევაში, მაღალქულიანი ბენეფიციარები სასურველ ჯგუფს თავისუფალი მსმენელის სტატუსით დაემატებიან.
პროექტის განხორციელებაში მონაწილეობენ საქართველოში არსებული მსხვილი ადგილობრივი და საერთაშორისო ორგანიზაციები, რომლებიც სხვადასხვა ეტაპზე და სხვადასხვა კომპონენტში გადაამზადებენ მონაწილეებს და ითანამშრომლებენ მათთან შემდგომი დასაქმების ხელშეწყობის მიზნით. დღეის მდგომარეობით, პროექტის პარტნიორი ორგანიზაციები არიან: GITA, TBC, Epam, Exadel, ExactPro, GeoSTQB, Noxtton, B2C, Phubber, Sambrela, Sweeft Digital, Travel Guide,Total Courage – Georgia, GCSD, Concept Digital, UPWAY, Savvy, Diplomat Georgia, Pasha Bank, Scandiweb, Windfors, Webiz, HT Solutions, Redberry, Basis Bank, Credo Bank, Kraken Payze, Maverik, Area.ge, Academy of Digital Industries, Impact Hub Tbilisi, Technovation, Tnet
BTU-ს მიერ მიმდინარე გადამზადების კურსების პარალელურად, პროექტის პარტნიორი კომპანიები თავიანთი პროფილის/ინტერესის გათვალისწინებით ერთვებიან ბენეფიციართა გადამზადების პროცესსა და სტაჟირება/დასაქმებაში.
გადამზადების პირველი ეტაპის პარტნიორები არიან:
- GeoSTQB – გადაამზადა კანდიდატთა სარეიტინგო სიის მიხედვით გამოცდილების არმქონე 20 კანდიდატი ციფრული პროდუქტების ტესტირების მიმართულებით;
- TBC – გადაამზადა გამოცდილების მქონე კანდიდატები Frontend და ციფრული პროდუქტების ტესტირების მიმართულებით დამატებითი შიდა კონკურსის შედეგად;
- Sweeft Digital – კარიერული აქსელერაციის პროგრამის ფარგლებში გადაამზადა ბენეფიციარები Frontend, Backend, UI/UX, ციფრული პროდუქტების ტესტირების მიმართულებით დამატებითი შიდა კონკურსის შედეგად;
- Exadel – გადაამზადა ბენეფიციარები Backend მიმართულებით დამატებითი შიდა კონკურსის შედეგად.
პარტნიორი კომპანიები
ხშირად დასმული შეკითხვები:
კითხვების შემთხვევაში მიმართეთ პროექტის საორგანიზაციო ჯგუფს შემდეგ მეილზე: [email protected]
მესამე ნაკადის მონაწილე ბენეფიციარები შეირჩევიან არსებული სარეიტინგო სიიდან.
მესამე ნაკადის სწავლება დაიწყება 2023 წლის იანვარში.
BTU-ს მიერ შემოთავაზებულ თითოეულ ტექ მიმართულებაზე/კურსზე დამწყებთა ჯგუფში არის 40 ბენეფიციარის ადგილი. ჯგუფების დაკომპლექტება ხდება თბილისიდან და რეგიონებიდან შემდეგი პროცენტული განაწილებით: თბილისი – 40%, რეგიონები – 60%. გადამზადების პირველ ეტაპზე, საერთო სარეიტინგო სიის და პროცენტული განაწილების გათვალისწინებით, შეირჩა თითოეული მიმართულებით 40-40 კანდიდატი; სარეიტინგო სიის შემდგომი კანდიდატები განიხილებიან მეორე და მესამე ნაკადებისთვის.
პროექტში თავისუფალ მსმენელად მონაწილეობა შესაძლებელია მხოლოდ ინგლისურის ენის კურსის ფარგლებში და დონის ცვლილების შემთხვევაში:
- თუ ინგლისურის დონის დასადგენი ტესტირების შედეგად მოხვდით C1 დონეზე, მოგეხსნათ კურსის გავლის ვალდებულება და თქვენ მაინც გსურთ კურსის გავლა A ან B დონეზე;
- თუ ინგლისურის დონის დასადგენი ტესტირების შედეგად მოხვდით A დონეზე და გსურთ B დონის ინგლისურის გავლა (დასწრების და ფინალური ტესტის გავლის ვალდებულებით);
- თუ ინგლისურის დონის დასადგენი ტესტირების შედეგად მოხვდით B დონეზე და გსურთ A დონის ინგლისურის გავლა (დასწრების და ფინალური ტესტის გავლის ვალდებულებით).
იმის გათვალისწინებით, რომ პარტნიორი კომპანიები კერძო სექტორის წარმოამდგენლები არიან და სამომავლოდ პოტენციური დამსაქმებლები, პარტნიორების მიერ შემოთავაზებული კურსების გავლა ზრდის დასაქმების შანსებს. პარტნიორი კომპანიები მეტწილად განიხილავენ გამოცდილების მქონე აპლიკანტებს, რომლებსაც ან შედარებით მაღალი დონის და მეტად პრაქტიკულ კურსებს გაატარებენ, ან შესთავაზებენ სტაჟირება/დასაქმებას. ამ შემთხვევაში აპლიკანტი აღარ გაივლის BTU-ს ტექნოლოგიური ინგლისურის კურსს და დასაქმების ხელშეწყობის პროგრამას.
BTU-ს მიერ განხორიელებული კურსები მოიცავს როგორც ტექნოლოგიური ინგლისურის კურსს (A ან B დონეს), ისე ტექნოლოგიური მიმართულების კურსს, კარიერულ ბუთქემფს და დასაქმების ხელშეწყობის მიზნით ინდივიდუალურ მენტორინგს.
- პირველი დონე გულისხმობს გამოცდილებას არქონას კონკრეტული ტექ მიმართულებით;
- მეორე დონე გულისხმობს ამა თუ იმ ტექ მიმართულებით გარკვეული ცოდნის ან/და სამუშაო გამოცდილების ქონას.
იმ შემთხვევაში, თუ ვერ მოხვდით პირველ ნაკადში, მეორე ნაკადში მონაწილეობის შესახებ ინფორმაციას მიიღებთ 2022 წლის ივლისში, ხოლო მესამე ნაკადში მონაწილეობის შესახებ ინფორმაციას მიიღებთ 2022 წლის ნოემბერში.