
500 ქალი ტექში - საქართველოში მასშტაბური გადამზადების პროექტი მიმდინარეობს
ბიზნესისა და ტექნოლოგიების უნივერსიტეტის კოორდინირებითა და გაეროს ქალთა ორგანიზაციისა და ნორვეგიის მთავრობის მხარდაჭერით, მასშტაბური გადამზადების პროექტი “500 ქალი ტექნოლოგიებში” მიმდინარეობს.
პროექტის ფარგლებში, შერჩეული ბენეფიციარების გადამზადება სამ ნაკადად ხდება და ტექ ინგლისურის, ტექ კურსების, კარიერული ბუთქემფისა და ინდივიდუალური მენტორშიფის კომპონენტებს აერთიანებს.
ინტენსიური კურსებისა და პროექტის ფარგლებში, დაგეგმილი დამატებითი აქტივობების დასრულების შემდეგ ბენეფიციარებისთვის ტარდება გადამზადების ფინალური ღონისძიება, რომელიც აერთიანებს დასაქმების ფორუმს, ნეთვორქინგსა და საუკეთესო შედეგების მქონე ბენეფიციარებისთვის -”pitch yourself”-ის სესიას.
Პროექტი “500 ქალი ტექის” ფარგლებში პირველი ნაკადის 287-მა ბენეფიციარმა გადამზადების კურსები გაიარა ტექ ინგლისურში; ასევე, ტექ კურსების 6 სხვადასხვა მიმართულებებით:
- Front-end დეველოპმენტი – (37 ბენეფიციარი)
- Front-end დეველოპმენტი II (JavaScript/Angular) – (38 ბენეფიციარი)
- ციფრული პროდუქტების ტესტირება – (40 ბენეფიციარი)
- ციფრული პროდუქტების ტესტირება – (14 ბენეფიციარი GeoSTQB)
- UI/UX I -(40 ბენეფიციარი)
- UI/UX II – (34 ბენეფიციარი)
- Გრაფიკული დიზაინი – (41 ბენეფიციარი)
- Ციფრული მარკეტინგი – (43 ბენეფიციარი)
Პირველი ნაკადისთვის ლექტორები შერჩეულნი იყვნენ ადგილობრივი და საერთაშორისო პარტნიორი კომპანიებიდან:
- Front-end დეველოპმენტი – ქრისტინა მაკალათია
- JavaScript / React – დავით ბოჭორიშვილი
- ციფრული პროდუქტების ტესტირება – გიორგი მელიქიძე
- UI/UX I – ნინი თევდორაშვილი
- UI/UX II – ბექა კერესელიძე
- Გრაფიკული დიზაინი – ნინი თევდორაშვილი
- Ციფრული მარკეტინგი – გიორგი კენჭუაშვილი
Პირველი ნაკადის ბენეფიციარებს მიმართულებების მიხედვით case დავალებები შესთავაზეს სფეროს ექსპერტებმა და დარგის სპეციალისტებმა:
- TBC – ვლადიმერ ბერძენიშვილი – ციფრული პროდუქტების ტესტირება
- Exadel – Dzmitry Buimistrau – Front-end დეველოპმენტი; JavaScript / React
- Noxtton – თაკაკა აბრამია – UI/UX I
- Travel Guide – ანი სვანიძე – UI/UX II
- B2C – სალომე გიორგაძე – გრაფიკული დიზაინი
- Sweeft Digital – ქეთი კანდელაკი – ციფრული მარკეტინგი
ტექ კურსების დასრულების შემდეგ, 2022 წლის ივნისში, ჩატარდა კარიერული ბუთქემფი, სადაც მონაწილეებმა მიიღეს ინფორმაცია კარიერული წინსვლისათვის აუცილებელი უნარ-ჩვევებისა და წარმატებით დასაქმებისთვის პრიორიტეტული საკითხების შესახებ.
Ბუთქემფი მოიცავდა მოცემულ თემებს:
- ლიდერობა – რუსუდან სანიკიძე; Georgian Water and Power-ის ადამიანური კაპიტალის განვითარებისა და ადმინისტრაციული მიმართულების ხელმძღვანელი;
- გუნდური მუშაობა – მარიკა კლდიაშვილი; PMP, PHD, მართვის აკადემიის ინოვეციების დირექტორი, ცვლილებების მართვის ექსპერტი;
- კრიტიკული აზროვნება – გიორგი ჩუგოშვილი; Phubber-ის თანადამფუძნებელი
- კარიერული დაგეგმვა – მარიამ შოშიაშვილი; ბტუ-ს კარიერული განვითარების ცენტრის ხელმძღვანელი
- ფრილანსინგი – მარიტა ფილაური; ფრილანსერი
- შესავალი მეწარმეობაში – ქეთევან ებანოიძე, ელენე ჟვანია; Impact Hub Tbilisi-ის დამფუძნებლები
- იდეების გენერირება – სალომე კუკავა; კომპანია” Globalize”-ის დამფუძნებელი;
- კანვასის ბიზნესმოდელი – ქეთევან ებანოიძე, ელენე ჟვანია; Impact Hub Tbilisi-ის დამფუძნებლები
- ფიჩ დეკი / მოლაპარაკება ინვესტორებთან – სალომე კუკავა; კომპანია” Globalize”-ის დამფუძნებელი
ბუთქემფის დასრულების შემდეგ, ტექ მიმართულებების მიხედვით, ჩატარდა მენტორშიფის პროგრამა, რომლის ფარგლებშიც მომხსენებლებმა მონაწილეებს გაუზიარეს ინფორმაცია: სფეროში მიმდინარე სიახლეებისა და ძირითადი აქცენტების შესახებ, რაზე უნდა გაამახვილონ ყურადღება დამწყებმა სპეციალისტებმა, როგორია ადგილობრივი და საერთაშორისო კომპანიების მოთხოვნები პროფესიული კუთხით დასაქმებისას და ა.შ.
მენტორშიფის ფარგლებში მოწვეული სპიკერები:
- Front-end დეველოპმენტი – ნინი ნიკოლაძე; Webiz / HR ბიზნეს პარტნიორი;
- JavaScript / React – ალინა ტყაბლაძე; TBC / ასოცირებული პარტნიორი;
- ციფრული პროდუქტების ტესტირება – სვეტლანა აკოფიანი; Exactpro / HR მენეჯერი
- UI/UX – მარიამ ქობულაძე; Epam Georgia / წამყვანი პროდუქტის დიზაინერი
- გრაფიკული დიზაინი – თაკაკა აბრამია; Noxtton / დიზაინის ხელმძღვანელი
- ციფრული მარკეტინგი – ანი გვათუა; Adjara Group / მარკეტინგის ხელმძღვანელი
ფინალური ღონისძიება:
პროექტის პირველი ნაკადის დასრულების შემდეგ, 2022 წლის ივლისში, ბენეფიციარებისთვის ჩატარდა მასშტაბური დასაქმების ფორუმი, სადაც წარმოდგენილი იყო 50-ზე მეტი ადგილობრივი და საერთაშორისო კომპანია, 200-მდე ღია ვაკანსიითა და სტაჟირების პროგრამით.
დასაქმების ფორუმის ნაწილში გაიმართა Pitch Yourself-ის სესია, სადაც ბენეფიციარებმა, სტანდარტული გასაუბრების ნაცვლად, საკუთარი უნარები დამსაქმებლების წინაშე მოკლე პრეზენტაციებით წარადგინეს.
პროექტი “500 ქალი ტექის” მეორე ნაკადის ფარგლებში ბენეფიციარებმა 2022 წლის აგვისტოდან გაიარეს გადამზადება ტექ ინგლისურის მიმართულებით:
- A დონის ტექ ინგლისური ენის ინტენსიურ კურსები;
- B დონის ტექ ინგლისური ენის ინტენსიურ კურსები.
Მეორე ნაკადის ფარგლებში, 2022 წლის სექტემბრიდან, 366 ბენეფიციარმა გადამზადების კურსები გაიარა 6 სხვადასხვა ტექ მიმართულებით:
- Front-end დეველოპმენტი – (41 ბენეფიციარი)
- Front-end დეველოპმენტი II (JavaScript/Angular) – (40 ბენეფიციარი)
- Back-end დეველოპმენტი (C#) – (41 ბენეფიციარი)
- Back-end დეველოპმენტი (C#) – (41 ბენეფიციარი)
- ციფრული პროდუქტების ტესტირება – (39 ბენეფიციარი)
- ციფრული პროდუქტების ტესტირება – (40 ბენეფიციარი USAID)
- UI/UX – (42 ბენეფიციარი)
- გრაფიკული დიზაინი – (41 ბენეფიციარი)
- ციფრული მარკეტინგი – (41 ბენეფიციარი)
მეორე ნაკადისთვის ლექტორების შერჩევა მოხდა ადგილობრივი და საერთაშორისო პარტნიორი კომპანიებიდან.
მეორე ნაკადის ლექტორები:
- Front-end დეველოპმენტი I – ქრისტინა მაკალათია
- Front-end დეველოპმენტი II – ვაჟა აბდუშელიშვილი
- Back-end დეველოპმენტი – ნიკა სანაია
- ციფრული პროდუქტების ტესტირება – ლადო ბერძენიშვილი
- ციფრული პროდუქტების ტესტირება (USAID) – გიორგი მელიქიძე
- UI/UX – გიორგი რურუა
- გრაფიკული დიზაინი – გოგა თანდაშვილი
- ციფრული მარკეტინგი – თორნიკე ტურიაშვილი
ტექ კურსების დასრულების შემდეგ, 2022 წლის დეკემბერში, ჩატარდა კარიერული ბუთქემფი, სადაც მონაწილეებმა მიიღეს ინფორმაცია კარიერული წინსვლისათვის აუცილებელი უნარ-ჩვევებისა და წარმატებით დასაქმებისთვის პრიორიტეტული საკითხების შესახებ.
ბუთქემფი მოიცავდა მოცემულ თემებს:
- ლიდერობა – ანა არველაძე; ფსიქოლოგი, ნეირო-ლინგვისტური პროგრამირების ოსტატი, ბტუ-ს მოწვეული ლექტორი;
- გუნდური მუშაობა – მარიკა კლდიაშვილი; PMP, PHD, მართვის აკადემიის ინოვაციების დირექტორი, ცვლილებების მართვის ექსპერტი
- კრიტიკული აზროვნება – გიორგი ჩუგოშვილი; Phubber-ის თანადამფუძნებელი;
- კარიერული დაგეგმვა – მარიამ შოშიაშვილი; ბტუ-ს კარიერული განვითარების ცენტრის ხელმძღვანელი
- ფრილანსინგი – ბექა ნავერიანი; ფრილანსერი
- შესავალი მეწარმეობაში – ქეთევან ებანოიძე, ელენე ჟვანია; Impact Hub Tbilisi-ის დამფუძნებლები
- იდეების გენერირება – სალომე კუკავა; კომპანია” Globalize”-ის დამფუძნებელი
- კანვასის ბიზნესმოდელი – ქეთევან ებანოიძე, ელენე ჟვანია; Impact Hub Tbilisi-ის დამფუძნებლები
- ფიჩ დეკი / მოლაპარაკება ინვესტორებთან – სალომე კუკავა; კომპანია” Globalize”-ის დამფუძნებელი
ბუთქემფის დასრულების შემდეგ, ტექ მიმართულებების მიხედვით, ჩატარდა მენტორშიფის პროგრამა, რომლის ფარგლებშიც მომხსენებლებმა მონაწილეებს გაუზიარეს ინფორმაცია: სფეროში მიმდინარე სიახლეებისა და ძირითადი აქცენტების შესახებ, რაზე უნდა გაამახვილონ ყურადღება დამწყებმა სპეციალისტებმა, როგორია ადგილობრივი და საერთაშორისო კომპანიების მოთხოვნები პროფესიული კუთხით დასაქმებისას და ა.შ.
მენტორშიფის ფარგლებში მოწვეული სპიკერები:
- Front-end დეველოპმენტი – TBC IT academy;
- JavaScript / React – TBC IT academy;
- Back-end დეველოპმენტი – TBC IT academy;
- ციფრული პროდუქტების ტესტირება – ანა ამირანაშვილი; Epam / Senior Software Testing Engineer
- UI/UX – გიორგი რურუა; Epam Georgia / წამყვანი პროდუქტის დიზაინერი
ფინალური ღონისძიება:
პროექტის მეორე ნაკადის დასრულების შემდეგ, 2023 წლის 16 თებერვალს, ბენეფიციარებისთვის ჩატარდა მასშტაბური დასაქმების ფორუმი, სადაც წარმოდგენილი იყო 50-ზე მეტი ადგილობრივი და საერთაშორისო კომპანია, 200-მდე ღია ვაკანსიითა და სტაჟირების პროგრამით.
დასაქმების ფორუმის ნაწილში გაიმართა Pitch Yourself-ის სესია, სადაც ბენეფიციარებმა, სტანდარტული გასაუბრების ნაცვლად, საკუთარი უნარები დამსაქმებლების წინაშე მოკლე პრეზენტაციებით წარადგინეს.
მესამე ნაკადის გადამზადება დაიწყება 2023 წლის იანვარში და დასრულდება
Პირველი ნაკადის 287 ბენეფიციარის გადამზადების პარალელურად, Ბტუ-ს ინიციატივითა და UN Women-ის მხარდაჭერით, 2022 წლის ივნისიდან დაიწყო 59 უკრაინელი ქალის ინტენსიური გადამზადების კურსები ორი მიმართულებით:
- Software Product Testing (27 ბენეფიციარი;
- Digital Marketing (32 ბენეფიციარი).
Ინიციატივის ფარგლებში, მოწვეულნი არიან უკრაინელი ტრენერები, რომელთაც აქვთ სფეროში მუშაობისა და სწავლების მრავალწლიანი გამოცდილება
სოციალური კამპანია „ქალები, რომლებიც არ არსებობენ“ watergunz-ისა და UN Women Georgia-ს ერთობლივი პროექტია, რომელიც BTU-სთან პარტნიორობით განხორციელდა.
საქართველოში ქალების პროფესიული არჩევანი გენდერული სტერეოტიპებით ხშირად იზღუდება. გავრცელებული მცდარი შეხედულებების გამო, საზოგადოება პროფესიებს კვლავაც „კაცისა და ქალის საქმეებად“ ჰყოფს, ამიტომ ქალების დიდი ნაწილი საკუთარი ოცნებების ასრულებასა და პოტენციალის რეალიზებას ვერ ახერხებს.
კამპანიის მიზანია , ახალგაზრდების მხარდაჭერა, რომლებსაც პროფესიული არჩევანის გაკეთებისას სტერეოტიპებთან გამკლავება უწევთ, და მათი დარწმუნება, რომ გავრცელებული წარმოდგენები სინამდვილეში რეალობას არ შეესაბამება.
პარტნიორი კომპანიები
კითხვების შემთხვევაში მიმართეთ პროექტის საორგანიზაციო ჯგუფს: