500 ქალი ტექში
საქართველოში მასშტაბური გადამზადების პროექტი მიმდინარეობს
ბიზნესისა და ტექნოლოგიების უნივერსიტეტმა გაეროს ქალთა ორგანიზაციისა და ნორვეგიის მთავრობის მხარდაჭერით განახორციელა მასშტაბური პროექტი _ “500 ქალი ტექნოლოგიებში”.
Პროექტის ფარგლებში შერჩეული ბენეფიციარების გადამზადება სამ ნაკადად განხორციელდა და მოიცვა: ტექ ინგლისური, ტექ კურსები, კარიერული ბუთქემფი და ინდივიდუალური მენტორშიფის კომპონენტები.
ინტენსიური კურსებისა და პროექტის ფარგლებში დაგეგმილი დამატებითი აქტივობების დასრულების შემდეგ ბენეფიციარებისთვის განხორციელდა ფინალური ღონისძიება – დასაქმების ფორუმი, ნეთვორქინგ სესია და ”Pitch Yourself”-ის ღონისძიება.
Პროექტის ფარგლებში, სამივე ნაკადში გადამზადებული მონაწილეების ჯამური რაოდენობა – 994 ბენეფიციარი.
პროეტმა საქართველოს მასშტაბით მოიცვა მოცემული რეგიონები:
- თბილისი
- კახეთი
- ქვემო ქართლი
- მცხეთა – მთიანეთი
- შიდა ქართლი
- სამცხე – ჯავახეთი
- იმერეთი
- რაჭა – ლეჩხუმი-
- ქვემო სვანეთი
- აჭარა
- გურია
- სამეგრელო – ზემო სვანეთი
პროექტი “500 ქალი ტექის” ფარგლებში პირველი ნაკადის 287-მა ბენეფიციარმა გადამზადების კურსები გაიარა ტექ ინგლისურში; ასევე, ტექ კურსების 6 სხვადასხვა მიმართულებებით:
- Front-end დეველოპმენტი – (37 ბენეფიციარი)
- Front-end დეველოპმენტი II (JavaScript/Angular) – (38 ბენეფიციარი)
- ციფრული პროდუქტების ტესტირება – (40 ბენეფიციარი)
- ციფრული პროდუქტების ტესტირება – (14 ბენეფიციარი GeoSTQB)
- UI/UX I -(40 ბენეფიციარი)
- UI/UX II – (34 ბენეფიციარი)
- გრაფიკული დიზაინი – (41 ბენეფიციარი)
- ციფრული მარკეტინგი – (43 ბენეფიციარი)
პირველი ნაკადისთვის ლექტორები შერჩეულნი იყვნენ ადგილობრივი და საერთაშორისო პარტნიორი კომპანიებიდან:
- Front-end დეველოპმენტი – ქრისტინა მაკალათია
- JavaScript / React – დავით ბოჭორიშვილი
- Ციფრული პროდუქტების ტესტირება – გიორგი მელიქიძე
- UI/UX I – ნინი თევდორაშვილი
- UI/UX II – ბექა კერესელიძე
- გრაფიკული დიზაინი – ნინი თევდორაშვილი
- ციფრული მარკეტინგი – გიორგი კენჭუაშვილი
პირველი ნაკადის ბენეფიციარებს მიმართულებების მიხედვით case დავალებები შესთავაზეს სფეროს ექსპერტებმა და დარგის სპეციალისტებმა:
- TBC – ვლადიმერ ბერძენიშვილი – Ციფრული პროდუქტების ტესტირება
- Exadel – Dzmitry Buimistrau – Front-end დეველოპმენტი; JavaScript / React
- Noxtton – თაკაკა აბრამია – UI/UX I
- Travel Guide – ანი სვანიძე – UI/UX II
- B2C – სალომე გიორგაძე – გრაფიკული დიზაინი
- Sweeft Digital – ქეთი კანდელაკი – ციფრული მარკეტინგი
ტექ კურსების დასრულების შემდეგ, 2022 წლის ივნისში, ჩატარდა კარიერული ბუთქემფი, სადაც მონაწილეებმა მიიღეს ინფორმაცია კარიერული წინსვლისათვის აუცილებელი უნარ-ჩვევებისა და წარმატებით დასაქმებისთვის პრიორიტეტული საკითხების შესახებ.
ბუთქემფი მოიცავდა მოცემულ თემებს:
- ლიდერობა – რუსუდან სანიკიძე; Georgian Water and Power-ის ადამიანური კაპიტალის განვითარებისა და ადმინისტრაციული მიმართულების ხელმძღვანელი;
- გუნდური მუშაობა – მარიკა კლდიაშვილი; PMP, PHD, მართვის აკადემიის ინოვეციების დირექტორი, ცვლილებების მართვის ექსპერტი;
- კრიტიკული აზროვნება – გიორგი ჩუგოშვილი; Phubber-ის თანადამფუძნებელი
- კარიერული დაგეგმვა – მარიამ შოშიაშვილი; ბტუ-ს კარიერული განვითარების ცენტრის ხელმძღვანელი
- ფრილანსინგი – მარიტა ფილაური; ფრილანსერი
- შესავალი მეწარმეობაში – ქეთევან ებანოიძე, ელენე ჟვანია; Impact Hub Tbilisi-ის დამფუძნებლები
- იდეების გენერირება – სალომე კუკავა; კომპანია” Globalize”-ის დამფუძნებელი;
- კანვასის ბიზნესმოდელი – ქეთევან ებანოიძე, ელენე ჟვანია; Impact Hub Tbilisi-ის დამფუძნებლები
- ფიჩ დეკი / მოლაპარაკება ინვესტორებთან – სალომე კუკავა; კომპანია” Globalize”-ის დამფუძნებელი
ბუთქემფის დასრულების შემდეგ, ტექ მიმართულებების მიხედვით, ჩატარდა მენტორშიფის პროგრამა, რომლის ფარგლებშიც მომხსენებლებმა მონაწილეებს გაუზიარეს ინფორმაცია: სფეროში მიმდინარე სიახლეებისა და ძირითადი აქცენტების შესახებ, რაზე უნდა გაამახვილონ ყურადღება დამწყებმა სპეციალისტებმა, როგორია ადგილობრივი და საერთაშორისო კომპანიების მოთხოვნები პროფესიული კუთხით დასაქმებისას და ა.შ. .
მენტორშიფის ფარგლებში მოწვეული სპიკერები:
- Front-end დეველოპმენტი – ნინი ნიკოლაძე; Webiz / HR ბიზნეს პარტნიორი;
- JavaScript / React – ალინა ტყაბლაძე; TBC / ასოცირებული პარტნიორი;
- ციფრული პროდუქტების ტესტირება – სვეტლანა აკოფიანი; Exactpro / HR მენეჯერი
- UI/UX – მარიამ ქობულაძე; Epam Georgia / წამყვანი პროდუქტის დიზაინერი
- გრაფიკული დიზაინი – თაკაკა აბრამია; Noxtton / დიზაინის ხელმძღვანელი
- ციფრული მარკეტინგი – ანი გვათუა; Adjara Group / მარკეტინგის ხელმძღვანელი
ფინალური ღონისძიება:
პროექტის პირველი ნაკადის დასრულების შემდეგ, 2022 წლის ივლისში, ბენეფიციარებისთვის ჩატარდა მასშტაბური დასაქმების ფორუმი, სადაც წარმოდგენილი იყო 50-ზე მეტი ადგილობრივი და საერთაშორისო კომპანია, 200-მდე ღია ვაკანსიითა და სტაჟირების პროგრამით.
დასაქმების ფორუმის ნაწილიში გაიმართა Pitch Yourself-ის სესია, სადაც ბენეფიციარებმა, სტანდარტული გასაუბრების ნაცვლად, საკუთარი უნარები დამსაქმებლების წინაშე მოკლე პრეზენტაციებით წარადგინეს.
Პროექტი “500 ქალი ტექის” მეორე ნაკადის ფარგლებში ბენეფიციარები 2022 წლის აგვისტოდან გადიან გადამზადებას ტექ ინგლისურის მიმართულებით:
- A დონის ტექ ინგლისური ენის ინტენსიურ კურსები;
- B დონის ტექ ინგლისური ენის ინტენსიურ კურსები.
მეორე ნაკადის ფარგლებში, 2022 წლის სექტემბრიდან, 366 ბენეფიციარი გადამზადების კურსები გაიარეს 6 სხვადასხვა ტექ მიმართულებით:
- Front-end დეველოპმენტი – (41 ბენეფიციარი)
- Front-end დეველოპმენტი II (JavaScript/Angular) – (40 ბენეფიციარი)
- Back-end დეველოპმენტი – (41 ბენეფიციარი)
- Back-end დეველოპმენტი – (41 ბენეფიციარი)
- ციფრული პროდუქტების ტესტირება – (39 ბენეფიციარი)
- ციფრული პროდუქტების ტესტირება – (40 ბენეფიციარი USAID)
- UI/UX – (42 ბენეფიციარი)
- გრაფიკული დიზაინი – (41 ბენეფიციარი)
- ციფრული მარკეტინგი – (41 ბენეფიციარი)
მეორე ნაკადისთვის ლექტორების შერჩევა მოხდა ადგილობრივი და საერთაშორისო პარტნიორი კომპანიებიდან.
მეორე ნაკადის ლექტორები:
- Front-end დეველოპმენტი I – ქრისტინა მაკალათია
- Front-end დეველოპმენტი II – ვაჟა აბდუშელიშვილი
- Back-end დეველოპმენტი – ნიკა სანაია
- Ციფრული პროდუქტების ტესტირება – ლადო ბერძენიშვილი
- ციფრული პროდუქტების ტესტირება (USAID) – გიორგი მელიქიძე
- UI/UX – გიორგი რურუა
- გრაფიკული დიზაინი – გოგა თანდაშვილი
- ციფრული მარკეტინგი – თორნიკე ტურიაშვილი
პროექტის ფარგლებში ჩატარდა კარიერული ბუთქემფი, სადაც მონაწილეებმა მიიღეს ინფორმაცია კარიერული წინსვლისათვის აუცილებელი უნარ-ჩვევებისა და წარმატებით დასაქმებისთვის პრიორიტეტული საკითხების შესახებ.
ბუთქემფი მოიცავდა მოცემულ თემებს:
- ლიდერობა – რუსუდან სანიკიძე; Georgian Water and Power-ის ადამიანური კაპიტალის განვითარებისა და ადმინისტრაციული მიმართულების ხელმძღვანელი;
- გუნდური მუშაობა – მარიკა კლდიაშვილი; PMP, PHD, მართვის აკადემიის ინოვეციების დირექტორი, ცვლილებების მართვის ექსპერტი;
- კრიტიკული აზროვნება – გიორგი ჩუგოშვილი; Phubber-ის თანადამფუძნებელი
- კარიერული დაგეგმვა – მარიამ შოშიაშვილი; ბტუ-ს კარიერული განვითარების ცენტრის ხელმძღვანელი
- ფრილანსინგი – ბექა ნავერიანი; ფრილანსერი
- შესავალი მეწარმეობაში – ქეთევან ებანოიძე, ელენე ჟვანია; Impact Hub Tbilisi-ის დამფუძნებლები
- იდეების გენერირება – სალომე კუკავა; კომპანია” Globalize”-ის დამფუძნებელი;
- Კანვასის ბიზნესმოდელი – ქეთევან ებანოიძე, ელენე ჟვანია; Impact Hub Tbilisi-ის დამფუძნებლები
- ფიჩ დეკი / მოლაპარაკება ინვესტორებთან – სალომე კუკავა; კომპანია” Globalize”-ის დამფუძნებელი
მიმართულებების მიხედვით, ასევე ჩატარდა მენტორშიფის პროგრამა, რომლის ფარგლებშიც სპიკერებმა მონაწილეებს გაუზიარეს ინფორმაცია: სფეროში არსებული სიახლეებისა და ძირითადი აქცენტების შესახებ, რაზე უნდა გაამახვილონ ყურადღება დამწყებმა სპეციალისტებმა, როგორია ადგილობრივი და საერთაშორისო კომპანიების მოთხოვნები პროფესიული კუთხით დასაქმებისას და ა.შ.
მეორე ნაკადის Ფინალური ღონისძიება:
პროექტის მეორე ნაკადის დასრულების შემდგომ, ბენეფიციარებისთვის ჩატარდა მასშტაბური დასაქმების ფორუმი, სადაც წარმოდგენილი იყო 40-ზე ადგილობრივი და საერთაშორისო კომპანია, ღია ვაკანსიებითა და სტაჟირების პროგრამებით.
დასაქმების ფორუმის ნაწილიში, ასევე გაიმართა Pitch Yourself-ის სესია, სადაც ბენეფიციარებმა, სტანდარტული გასაუბრების ნაცვლად, საკუთარი უნარები დამსაქმებლების წინაშე მოკლე პრეზენტაციებით წარადგინეს.
“500 ქალი ტექში” პროექტის ფარგლებში მესამე ნაკადში, 2023 წლის მარტიდან, გადამზადდა 326 ბენეფიციარი, 6 სხვადასხვა ტექ. Მიმართულებით.
ტექ. Კურსების დაწყებამდე, 147-მა ბენეფიციარმა (5 ჯგუფი) გაიარა ტექ. Ინგლისურის კურსი, ხოლო 77 ბენეფიციარი ინგლისურის კურსს დაესწრო თავისუფალი მსმენელის სტატუსით.
ინგლისურის კურსის მიმდინარეობა: იანვარი, 2023 – მარტი, 2023
მე-3 ნაკადის ტექ. კურსები:
– ციფრული პროდუქტების ტესტირება _ 17 ბენეფიციარი
– გრაფიკული დიზაინი _ 39 ბენეფიციარი
– UI/UX დიზაინი _ 39 ბენეფიციარი
– ციფრული მარკეტინგი – 2 ჯგუფი _ 80 ბენეფიციარი
– Front-end Development I – 2 ჯგუფი _ 75 bბენეფიციარი
– Back-end Development – 2 ჯგუფი _ 76 ბენეფიციარი
მესამე ნაკადის ლექტორები:
– ციფრული პროდუქტების ტესტირება _ ლადო ბერძენიშვილი
– გრაფიკული დიზაინი _ გოგა თანდაშვილი
– UI/UX დიზაინი _ გიგი მანიჟაშვილი
– ციფრული მარკეტინგი – თორნიკე ტურიაშვილი
– Front-end Development I – ქრისტინა მაკალათია
– Front-end Development I – გიგა ღვინიანიძე
– Back-end Development – ნიკა სანაია
– Back-end Development – ირაკლი მაისურაძე
პროექტის ფარგლებში ჩატარდა კარიერული ბუთქემფი, სადაც მონაწილეებმა მიიღეს ინფორმაცია კარიერული წინსვლისათვის აუცილებელი უნარ-ჩვევებისა და წარმატებით დასაქმებისთვის პრიორიტეტული საკითხების შესახებ.
ბუთქემფი მოიცავდა მოცემულ თემებს:
- ლიდერობა – ანა არველაძე; ფსიქოლოგი, ნეირო-ლინგვისტური პროგრამირების ოსტატი, ქოუჩი, BTU-ს მოწვეული ლექტორი
- გუნდური მუშაობა – მარიკა კლდიაშვილი; PMP, PHD, მართვის აკადემიის ინოვეციების დირექტორი, ცვლილებების მართვის ექსპერტი;
- კრიტიკული აზროვნება – გიორგი ჩუგოშვილი; Phubber-ის თანადამფუძნებელი
- კარიერული დაგეგმვა – ანა ანდღულაძე; HR მენეჯერი, DataArt;
- Ფრილანსინგი – ბექა ნავერიანი; ფრილანსერი
- შესავალი მეწარმეობაში – თორნიკე ცირამუა; “Biliki”-ის დამფუძნებელი
- იდეების გენერირება – თორნიკე ცირამუა; “Biliki”-ის დამფუძნებელი
- კანვასის ბიზნესმოდელი – თორნიკე ცირამუა; “Biliki”-ის დამფუძნებელი
- ფიჩ დეკი / მოლაპარაკება ინვესტორებთან – თორნიკე ცირამუა; “Biliki”-ის დამფუძნებელი
მიმართულებების მიხედვით, ასევე ჩატარდა მენტორშიფის პროგრამა, რომლის ფარგლებშიც სპიკერებმა მონაწილეებს გაუზიარეს ინფორმაცია: სფეროში არსებული სიახლეებისა და ძირითადი აქცენტების შესახებ, რაზე უნდა გაამახვილონ ყურადღება დამწყებმა სპეციალისტებმა, როგორია ადგილობრივი და საერთაშორისო კომპანიების მოთხოვნები პროფესიული კუთხით დასაქმებისას და ა.შ.
მესამე ნაკადის ფინალური ღონისძიება:
პროექტის მეორე ნაკადის დასრულების შემდგომ, 25 მაისს, ბენეფიციარებისთვის ჩატარდა მასშტაბური დასაქმების ფორუმი, სადაც წარმოდგენილი იყო 40-ზე ადგილობრივი და საერთაშორისო კომპანია, ღია ვაკანსიებითა და სტაჟირების პროგრამებით.
Პირველი ნაკადის 287 ბენეფიციარის გადამზადების პარალელურად, Ბტუ-ს ინიციატივითა და UN Women-ის მხარდაჭერით, 2022 წლის ივნისიდან მიმდინარეობდა 59 უკრაინელი ქალის ინტენსიური გადამზადების კურსები ორი მიმართულებით:
- Software Product Testing (27 ბენეფიციარი);
- Digital Marketing (32 ბენეფიციარი).
Ინიციატივის ფარგლებში, მოწვეულნი იყვნენ უკრაინელი ტრენერები, რომელთაც აქვთ სფეროში მუშაობისა და სწავლების მრავალწლიანი გამოცდილება.
სოციალური კამპანია „ქალები, რომლებიც არ არსებობენ“ watergunz-ისა და UN Women Georgia-ს ერთობლივი პროექტია, რომელიც BTU-სთან პარტნიორობით განხორციელდა.
საქართველოში ქალების პროფესიული არჩევანი გენდერული სტერეოტიპებით ხშირად იზღუდება. გავრცელებული მცდარი შეხედულებების გამო, საზოგადოება პროფესიებს კვლავაც „კაცისა და ქალის საქმეებად“ ჰყოფს, ამიტომ ქალების დიდი ნაწილი საკუთარი ოცნებების ასრულებასა და პოტენციალის რეალიზებას ვერ ახერხებს.
კამპანიის მიზანია , ახალგაზრდების მხარდაჭერა, რომლებსაც პროფესიული არჩევანის გაკეთებისას სტერეოტიპებთან გამკლავება უწევთ, და მათი დარწმუნება, რომ გავრცელებული წარმოდგენები სინამდვილეში რეალობას არ შეესაბამება.